Byttekveld!

Her kommer torsdagens tips til de som vil bruke minst mulig penger på å fornye hjemmet, garderoben etc. Og de av oss som har alt for mye i skuffer og skap som vi strengt tatt ikke trenger eller bruker lengre. Arranger en byttekveld med venner og kjente! Det er gøy, gratis, og miljøvennlig! Jippi! Vinn vinn. Jeg leste første gang om dette i Mojo Magasin som er en gratisavis og nettavis om miljø. Jeg tenkte at dette var en fantastisk idè og inviterte inn til byttekveld en uke etter. Braksuksess! For noen dager siden fikk jeg forespørsel om vi ikke skulle ha en ny byttekveld snart.




















Slik lager jeg en byttekveld:


  • Inviter venner og kjente og gi dem beskjed om å ha med seg minimum 5 ting hver. (Her kan dere ha klesbyttekvelder, duppedittkvelder eller andre temakvelder. Selv har jeg ingen begrensning på hva som kan byttes. Er tingen for stor til å ta med: Ta bilde og vis frem. Hentes hjemme hos deg...) Her byttes høytalere og stereoanlegg, sko, klær, dvder, cder, bøker, lamper, pynteting, møbler, you name it...
  • Inviter på te, kaffe, kaker og snop. Alltid populært!
  • Legg alt folk kommer med i en haug på spisebordet, under spisebordet, ved siden av spisebordet, forran spisebordet, utover gulvet... etc...
  • La folk gå å titte på hva de ønsker seg mest og finne favoritter.
  • "Loddtrekning"! Om det er flere som ønsker seg en spesiell ting så holdes det loddtrekning. Papirlapper i en hatt med ett vinnerlodd f.eks. Veldig gøy og nervepirrende. Hihi. Hvem får det de ønsker seg??
  • Det som ikke noen vil ha kan enten bli med eieren hjem igjen, eller leveres på fretex eller til et annet godt formål dagen etter av verten.

Dette er en super måte å kvitte seg med ting man ikke trenger og å finne skatter andre ikke vil ha. Miljøet vil takke deg! Dette er mitt forslag til byttekveld. Kommer du opp med andre ideer? Fortell meg om din byttekveld eller hvordan dere gjorde det hos deg!


Ha en glimrende bytting!!! :-)

Kommentarer

  1. Veldig lurt. Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe i hele 2012, hverken klær, sko, møbler eller duppeditter, så en byttekvled hadde vært glimrende :)

    SvarSlett
  2. Akkurat! Fantastisk idè. Forrige gang vi hadde byttekveld "vant" jeg en dvd, en flaske hvitvin, duk, servietter, ny bukse (brukt en gang og hadde kostet 1000kr!), sjal og mye mer. Kjempe gøy!

    SvarSlett
  3. Ja, se der ;) En flakse vin også ja :P

    SvarSlett
  4. Hehe. Ja, det var visst noen som hadde fått en flaske hvitvin, men som ikke likte vin og ga den dermed bort. Veldig god! ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg