Varm sjokolade for kalde vinterkvelder!

Nå som det er vinter og kaldt begynner jeg alltid å fyse på varme drikker om kveldene. Spesielt varm sjokolade. Og med denne oppskriften er den så sunn at du kan drikke en kopp hver kveld!!!


Varm og god sjokolade (ca. 6 dl.)

5 dl melk (mandel, havre eller soya. Jeg liker godt havremelk til kakao)
4 ss kakaopulver
4 ss kokosblomstsukker (eventuelt 4 ss agavesirup)
1 ss Sukrin
½ ts vaniljepulver
Litt kanel på toppen

Varm opp melken til den ryker godt, men skru ned varmen før den koker. Visp inn kakaopulver, Sukrin, kokosblomstsukker og vanilje. Om den blir stående en stund tykner den. Spe da evt. på med mer melk. Nytes umiddelbart med et dryss kanel på toppen! Namme namme nam!

Kommentarer

  1. Det hørtes helt perfekt ut! :D Er det dine bilder? Veldig fine! Liker koppen.

    SvarSlett
  2. Det er perfekt:-) Bildet har samboeren min kjøpt, men jeg likte det så godt at jeg fikk låne det. Kanelstang til å røre i er herlig. Mmmmm... Liker!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg