Morgen smoothie

Nesten hver morgen, oftest i hverdagene, lager jeg meg smoothies til frokost. Det er lettvint, godt og jeg kan drikke den nesten helt frem til lunsj. I en smoothies kan man ha nesten hva som helst. Noen liker grønne smoothies, noen liker sjokoladesmoothies etc. Jeg foretrekker frukt og bær smoothies. I tillegg til frukten og bærene pleier jeg å ha i ekstra proteiner og vitaminer. Supersmoothies!












Min supersmoothies:
(1 stort glass)


1 stor banan, evt. 2 små
3 dl appelsinjuice
2 dl bringebær eller jordbær
0,5 dl linfrøolje (inneholder omega 3 og omega 6)
2 ss linfrø
1 ss erteprotein (kan sløyfes)
Evt. litt hempprotein



Ha alt i en blender og kjør til det er helt smooth. Om du synes den blir for sterk i smaken er det godt med noen dråper stevia eller annen søtning i og 1 ts kanel eller vanilje. Noen ganger lager jeg dobbel porsjon og har med meg i en stor flaske hvis jeg vet det blir lenge til lunsj.
Snadder!!!

Kommentarer

Populære innlegg