Vegansk lørdagsgodis for hele familien!

Man trenger ikke kutte ut godis fordi man har blitt veganer. Selv om det jo er en stor fordel med å kutte ned på godtespising er det lov å snackse litt på lørdagskvelden, både for store og små. Her er noen av mine favoritter som er veganske.

Før hadde jeg dilla på After Eight, men plutselig fikk den ny oppskrift og der hadde de klart å putte inn smørfett. Arg! Denne mintsjokoladen (Chocolate mints) er helt vegansk og jeg fant den i en asiatisk grønsaksbutikk i byen. Veldig god! Nam nam...





Salte Bjørner er en av mine aller største lørdagsgodis favoritter. Om man liker salt lakris (jeg eeeeelsker salt lakris) så er dette tingen. Fåes kjøpt på Coop Obs, Meny og andre butikker med godt utvalg. Mange drops og lakrispastiller inneholder bivoks. Jeg prøver helst å unngå bivoks, og disse har ikke det i seg!

Maarud sin Crispers er fantastisk god, og super når du er litt lei av vanlig potetgull. Det er maisflak som smaker sennep og "bacon".  Vel, bacon og bacon fru blom, den har en røkt aroma og det er derfor det sies at den har baconsmak. Helt vegansk. Jeg lover! Og nyyyydelig!





Trolli sin sure jordbær "spaghetti" er veldig god. Denne kjøper jeg på Nille. Her får man dekket behovet for sur vingummi. Mmmm... Slurp;) Det er ikke så mange slag igjen av typen vingummi eller liknende som er veganske. Denne har i tillegg naturlige fargestoffer og ikke noen skumle ingredienser.






Hvis jeg har melkesjokolade kikk, så funker denne veldig bra. Nydelig med en kopp varm te f.eks. Plamil sine sjokolader er veldig gode. Mint er en favoritt. Den enste Plamil sjokoladen du bør styre unna er Carob-sjokoladen uten sukker. Å fy og fy... Tok en bit og resten gikk rett i søpla....









Jeg elsker marsipan, men de fleste inneholder egg eller honning. Denne marsipansjokoladen er vegansk og fantastisk god. Finnes som vanlig marsipan (grønn pakke) og med appelsin (som på bildet). Jeg kjøper den i helsekostbutikker.











Ha en fin lørdagskveld!!!!

Kommentarer

Populære innlegg