Rå brownies

Her kommer min oppskrift på rå brownies som kommer ut i Økosjokolades nye oppskriftshefte denne uken. Den er fantsatisk god og seig og deilig. Veldig lett å lage og lett å like.

Deilige brownies med valnøtter!
Ingredienser (ca. 8 porsjoner):
  • 6 dl dadler uten sten
  • 8 ss kakaopulver 
  • 4 ss kokosnøttolje 
  • 2 ts vaniljepulver 
  • 3 ss cashewnøttsmør 
  • 2 ss yaconsirup 
  • Litt naturlig havsalt 
  • 1 dl valnøtter

Fremgangsmåte:
Ha alle ingrediensene, utenom valnøttene, i en kjøkkenmaskin. Kjør til det blir en deig som lett slipper bollen. Finhakk valnøttene og bland de inn i deigen. Hell deigen i en firkantet form kledd med bakepapir og trykk den ut til ca 2 cm tykkelse. Sett deigen i fryseren til den har stivnet. Ta den ut ca 20 minutter før den skal serveres og del den opp i biter. Kan oppbevares i kjøleskap i ca en uke.

Alle ingrediensene man trenger til denne kaken finner du på Økosjokolade.no eller i en helsekostbutikk i nærheten. 

Kommentarer

  1. Mmm, det ser kjempedigg ut!!! Takk for at du deler denne :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er rågod om jeg så skal si det selv;) Jeg sitter akkurat med et rykende varmt oppskriftshefte i hånden. Skal ut til butikker og nettbutikk i dag. Jeg har laget de aller fleste oppskriftene selv og tatt bildene, så er veldig spent. :o)

      Slett
  2. Ser fantastisk ut! Jeg elsker rå sjokolade. Hvordan naila du den jobben der da? Må jo være drømmejobben :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg deler seng med han som eier Økosjokolade;) haha! Er ikke verste jobben å få betalt for å lage nye oppskrifter, smaksteste og ta bilder av sjokolade nei ;) Og fri tilgang til kakao og søtningsmidler er også en "bivirkning" av å være dama til sjokoladesjefen!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg