Pastawok

Dette var en av mine favorittretter som barn, og det var det eneste jeg hadde lyst på hvis jeg var syk. Den gangen hadde jeg i kjøttboller, nå bruker jeg soyabiter. Dette er en super enkel og rask middag på hverdagene og er like god kald til lunsj dagen etter.


Ingredienser 1-2 personer: 
  • Soyabiter
  • 1 gulrot
  • 1 gul løk
  • 1 liten neve brokkolibunter
  • 1/3 rød paprika
  • Sløyfepasta
  • Litt soyasaus og stekeolje
  • Røkt paprikakrydder
  • Salt og pepper
  • Estragon, basilikum, hvitløkssalt, paprikakrydder

Fremgangsmåte:
Kok sløyfepastaen etter anvisning på pakken. Stek soyabitene i litt olje med litt røkt paprikakrydder, salt og pepper, og soyasaus. (Hvis de er tørre så må de kokes først. Da koker jeg dem 20 min i litt vann med buljong og soyasaus og heller av vannet) Strimle gulrot, paprika og løk og del brokkolien i små bunter. Når soyabitene begynner å bli brune har du i grønnsakene og lar det hele steke noen minutter. Ha i de kokte pastasløyfene og la de steke noen få minutter med resten av woken. Ha i krydderne. Jeg liker at det er mye smak i denne retten, så jeg har oppi en god dæsj av hver. Estragon er essensielt! Bland alt godt og server når pastaen begynner å bli litt brun i kantene... Mmmm... Spises i sofaen med en god film og mye puter :-)

Kommentarer

  1. Ser kjempegodt ut! Hva slags soyabiter har du brukt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har her brukt tørre soyachunks fra Veganlife. Veldig gode!! <3 Får oxo noen på iHerb.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg