Vegansk Fish and Chips

Her er en rask og god oppskrift på en vegansk utgave av den amerikanske klassikeren Fish and Chips.
Fish and Chips med remulade

Fish and Chips:
Fremgangsmåte:
Stek pommes frites som vanlig i ovnen (jeg bruker findus sin 10 min. uten palmeolje), og stek fiskepinnene i stekepannen til de er sprø og gyldne. Server med hjemmelaget remulade og/eller ketchup. For å gjøre den enda bedre: lag hjemmelagde potetbåter i ovnen. For å gjøre den ekstra atraktiv for barn eller for å imponere voksne: Server maten i et stryllehus av avispapir. Husk å legge matpapir inni så avisen ikke får direkte kontakt med maten...


Hjemmelaget remulade:
  • 2 ss eggfri majones (fåes i alle store butikker og helsekostforetninger)
  • 2 ss soyakrem, ferdig
  • 4 store skiver sylteagurk, finhakket
  • Litt sitronsaft
  • Litt hvitløkssalt
  • Salt og pepper
Fremgangsmåte:
Bland alle ingrediensene godt og smak til med hvitløkssalt, salt og pepper. Oppbevar i kjøleskap frem til bruk.


Kommentarer

  1. Å, så digg :-) Jeg må nok ta en bestilling fra kinsarvik igjen snart. Spennende med disse fiskepinnene :-)

    SvarSlett
  2. Deilig rask lunsj. Synes det er spennende med produkter som er ferdig og atpåtil veldig gode. Føler at det er litt "luksus", så jeg gjør det en gang i mellom bare...;)

    SvarSlett
  3. Herlig het så digg det så ut! Jeg elsker fish n' chips og har merkelig nok gått rundt å tenkt på det i noen dager nå. Savner den jeg spiste i england med ertepure. SÅ godt! Veldig vakkert dandert, må jeg si. Flott at du kjøper påmfri uten palmeolje.

    SvarSlett
  4. Takk! Synes jeg var veldig kreativ og flink når jeg laget original avisstryllehus til den;) Akkurat som jeg fikk servert den i USA. Palmeoljeindustrien støtter jeg minst mulig. Det samme gjelder sukkerindustrien. Fysj og fysj! Man må jo tenke både miljø og helse!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg