Produkttest: Veganske fiskepinner

Gourmet Meat Free Fish 
Style Fingers

Veganske "fiskepinner" for å lage fish and chips, fiskepinner og potetmos etc. Produseres av Redwood, Vegi Deli. Kan kjøpes på bl.a. Kinsarvik og store helsekostbutikker.

Vurdering:
Disse kan både stekes i ovnen og i panne. Jeg satte de i ovnen 10 minutter først og så stekte de gyldne i panne etterpå. De henger fint sammen og ser ut som vanlige fiskepinner, bare uten den ekle lukten. Konsistensen er veldig "fiskeaktig", men fast og fin, og paneringen sprø og god. De er veldig gode på smak og kan lure ganske mange kjøttetere vil jeg tro.

Konklusjon:
Disse passer veldig bra både til barn og voksne. Hvis du serverer en "ikke-veganer" dette og ikke sier at det er plantebasert, så tror jeg ikke man kan smake forskjell. Beste fiskepinnene jeg har smakt uten fisk siden jeg ble veganer. Anbefales når man vil ha en rask og god middag.

Terningkast: 6



Serveringssforslag: Fish and Chips

Kommentarer

  1. Oj, så spennende! Jeg visste ikke at de fantes i Norge, men da skal jeg tråle Kinsarvik beste gang jeg er innom Sandvika :) Før lagde jeg "burgere" med fiskepinner og det var så godt! To grove brødskiver, masse fiskepinner, en osteskive og masse ketchup og majones. Nå kan jeg jo lage det igjen :D Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Den varianten har jeg ikke prøvd før. Har flere "fiskepinner" i fryseren så kanskje jeg skal lage pinneburger en dag?!:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg