Kunstutstilling på Galleri Nelly i Hokksund!

I morgen, lørdag 2 juni, stiller jeg ut 6 splitter nye bilder sammen med en stor samling andre kunstnere. Bildene ble akkurat ferdigstilt før utstillingen og er ikke blitt vist før. Jeg tenkte jeg skulle dele en liten sniktitt med dere nå og vise alle 6 i sin helhet litt senere.

Utstillingen begynner kl 14.00 med Ordfører i Hokksund til å offisielt åpne utstillingen. Det blir servert en velkomstdrink og mulighet for å kjøpe kaffe, vafler og kake. Jeg skal lage en vegansk kake å ha med hvis det skulle komme noen andre veganere dit...
For å lese mer om utstillingen se: Galleri Nelly

Motivene er av gårdsdyr. Som veganer er dyr generelt et tema jeg er veldig opptatt av. Mange ser ut til å ha et nært forhold til gårdsdyr og husdyr, men ikke så nært forhold til dyr i havet, skogen eller på savannen i Afrika. For meg er alle dyr like mye verd enten det er en fisk eller en gris. Men siden dette ikke er tillfelle hos veldig mange andre så har jeg valgt dyr de kan kjenne igjen og forholde seg til. Jeg har tidligere malt hai, tiger, elefanter m.m., men best respons har jeg fått for min store gris "Piglet". Så derfor har jeg nå valgt å male gårdsdyr. Dyr vi alle har sett, klappet, lest om og de fleste også spist. Velbekomme!

"Dagros"

"Lille Kanin"

Kommentarer

  1. Ååå! Du er så flink altså! Elsket bildet av "Lille Kanin"! Ellers så er tiger-bildet ditt et av mine favoritter!

    SvarSlett
  2. ÅÅåååå, tusen takk! Veggie tiger er oxo en av mine favoritter. Snille tigeren;) Han er like gal etter gullerøtter som meg! Hehe

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg