Grønn frokost

Mange mener at kroppen trenger å faste litt hver dag. For eksempel faster vi når vi sover. Hvis du ikke spiser noe de siste 2-3 timene før du legger deg, vil kroppen din slappe bedre av når du sover og du vil få en bedre søvn. Breakfast, som frokost heter på Engelsk, kan vi dele opp i to ord. Nemlig Break Fast. Å bryte fasten. Hvis du forlenger fasten, altså ikke spiser frokost, får kroppen fastet lengre og har mer krefter til overs til å forsterke imunforsvaret, takle giftstoffer eller annet i kroppen vi ikke vil ha der etc. Problemet er at man gjerne blir veldig sulten når man ikke spiser noe på morgenen, derfor er en grønn drikk genial. Hvis du drikker grønnsaker i stedet for å spise dem slipper kroppen å fordøye enzymene, men får i seg næring som gjør at du kan vente lengre med å spise. Samtidig bryter du ikke fasten og kroppen får lengre tid på seg til å jobbe med det den synes er viktig, ikke bare bruke energi på fordøyelsen.

Første gang jeg drakk en grønn drikk synes jeg det var helt grusomt. Virkelig vondt!!! Jeg ville så gjerne like det, men syntes det var vanskelig. Nå har jeg funnet en oppskrift som jeg synes er god og som jeg kan drikke nesten hver dag. Håper dere også liker den, eller at det inspirerer til å lage deres egen variant.


1 glass Grønn Drikk:
  • En bit agurk (ca 10cm)
  • Stangselleri (1-2 stilker/stenger)
  • Et halv grønnt eple
  • En bit ingefærrot (2-3cm)

Fremgangsmåte:

Juice alt i en juicemaskin og hell i et stort glass. Fyll ca 3/4 deler av glasset og fyll på med rent kaldt vann for resten. Dette gjør at den ikke blir fult så sterk. Jeg synes den blir bedre da. Drikk den gjerne opp i løpet av en halv time. Den bør være helt fersk.


Om du ikke synes den er så veldig god første gangen, ikke gi opp. Det er en tilvendingssak også. Ha evt. oppi en bit gulerot f.eks. Når du blir sulten igjen kan du spise som vanlig eller ta en smooties.




Kommentarer

  1. Jeg liker veldig godt å vente med mat om morgene, så kroppen får god tid til å jobbe med andre ting. Starter alltid med bare varmt sitronvann på morgene, drikker fersk juice i 11 12 tiden, og så en supersmoothie som første måltid i 12 1 tiden. Synes det fungerer veldig fint :)

    SvarSlett
  2. Så bra. Du er veldig flink. Jeg får gjort sånne ting når jeg er hjemme hele dagen. Problemet er når jeg skal forholdsvis tidlig opp å dra på jobb. Da er det ikke like lett å få til grønn drikk på morgenen. Pleier da å lage meg en kjempestor smoothies å drikke på frem til lunsj. Som gjerne blir i 1-2 tiden. Har spist brød noen morgener i helgen som var og jeg føler meg helt rar ennå. Så takke seg til drikke på morgenen. Mye bedre for kroppen! Føler meg mye bedre da.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg