Naturlig gjødsel!

Mmmmm...tomater fra egen hage!

Jeg har blitt ganske skeptisk (for å si det mildt) til kunstgjødsel og sprøytemidler etter at jeg så filmen The World According To Monsanto! Jeg nekter å bruke noe som ikke er 100% naturlig på mine planter. Spesielt ikke hvis man har kjøkkenhage og skal spise dem etterpå! Dyregjødsel har jeg heller ikke lyst til å bruke, ettersom jeg er veganer og ikke ønsker å støtte denne industrien. Så hva gjør man da?? Lenge har jeg ikke gjødslet med noen ting, men så fikk jeg et supert tips. Gjødsle med tiss! Ja, tiss, som i menneske-urin... Urin er veldig sterk og må vannes ut i ca 1 til 10, men er veldig næringsrikt for plantene. En eldre dame som alltid hadde så flotte planter innrømmet at hun tisset i en liten kopp, blandet det med vann og hadde det på plantene. Mer naturlig eller billigere får du det ikke. Jeg har prøvd det selv, og det ser ut til å fungere fint. Pass på å vanne på jorden og ikke på selve bladene.
P.s. Kanskje ikke reklamere for gjestene dine i det du serverer maten at "disse tomatene er blitt sååååå fine etter at jeg tisset på dem!!" *knis*

Lykke til!!!

Kommentarer

  1. Haha, så rart :P Men det er jo ikke noe bedre at dyr har driti på plantene dine, så.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne gjødselen er i allefall frivillig donert bort;) hihi...

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg