Bilder fra Peru og Brasil.

Som jeg lovte kommer noen bilder jeg tok på turen min til Peru og Brasil. Vi tok over 800 bilder, så jeg har bare valgt ut noen få her som er relevante for bloggen. I Peru besøkte vi Lima, Satipo, Puno og Cuzco. I Brasil besøkte vi Rio de Janeiro. Turen varte bare 2 uker, så det var ganske mye reising på den tiden for å rekke over alt. Det var skjelden noe problem å få tak i veganmat noe sted. I Cuzco var det masse vegetarrestauranter å velge mellom og i Rio var det også masse restauranter å velge mellom. Eneste at Rio er ganske stort, så du bør belage deg på noen taxi turer om du vil besøke alle sammen... Det eneste stedet jeg ikke fikk noe god mat i Rio var på restauranten Vegan Vegan. Det var bare noe grønn gugge og smakte ikke godt. Av en 3 retters middag var ingen av rettene det jeg vil kalle "spiselig" og jeg gikk derfra uten å spise noe særlig og tok litt sjokkis på vei tilbake til hotellet. Skal du spise skikkelig god veganmat i Peru bør du dra til Cuzco. Her vil jeg anbefale: El Encuentro-Tigre (fantastisk mat!), Prasada (bitteliten, god mat. Se bildet nedenfor.), Maikhana (indisk) og Greens Organic (vegan alternativer. Alt er økologisk!). Det finnes mange flere i Cuzco, men disse er de vi prøvde. I Rio de Janeiro vil jeg anbefale: Bio Carioca (her spiste vi lunsj hver dag, rett ved hotellet. God mat!), Vegetariano Social Clube (Fantastisk mat! Veldig god forrett med potetchips og fantastisk pizza med tofu! Se bilde nedenfor.) og Hare Burger (Vegetarburger sted. Knallgode cockies.). Hørte at Restaurante Tempeh var fantastisk også, men den lå for langt unna hotellet vårt.


Vegetarpaella i Lima! Nam!


Det var hunder uten eiere overalt i gatene. Denne lå på et fortau i regnskogen.

Husløs kattejente. Sååå kosete. Bodde i en potte utenfor hotellet vårt!

Jeg tviler på at han her har noe hjem...

En lokal dame i regnskogen viser frem middagen sin som jeg får kose litt med...

Disse to bodde på en flytende siv-øy og var veldig gode venner!


Machu Picchu. Fantastisk utsikt!
Stenblokkene er håndhugget. Helt utrolig!

Litt småkjølig?

Vegetarrestaurant i Cuzco. Prasada. Ikke store greiene, men god mat!

Veldig glad!!! Klarte ikke slutte å smile! Beste maten på lenge hos Vegetariano Social Clube i Rio de Janeiro, Brasil.

Hareburger!?! Gode vegetarburgere. Ingen harer mistet livet under taking av dette bildet!





















Kommentarer

  1. Usj, er det et marsvin hun skal spise?

    Så mange fine bilder.. Og koselig at katten bor i en potte - det høres ut som noe fra et eventyr... Trist med alle de hjemløse dyrene, men søte var de i alle fall.

    Fantastisk kult bilde av Machu Picchu! Utrolig flott!!

    SvarSlett
  2. Marsvin spiste de alle sammen ja. Helstekte. Hun hadde mange i en inhegning, så hun hadde mat en stund:( ugg... Stakars lille. Han var så søt. Hadde lyst til å ta med meg alle dyrene hjem. Var veldig trist med så mange hjemløse dyr. Kom en hund bort til meg som var helt sulteforet på kos, men veldig redd. Forbena gikk mot meg og bakbena rygget. Han fikk til slutt litt kos og var sååå happy! Var flott natur i Peru. Synd de ikke er så veldig snille med dyrene...

    SvarSlett
  3. Det er en av de største ulempene med å reise til fremmede land. Så mye ondskap og vennskjøtsel av dyr. Heldig vis er det noen som er snille også, som han lille gutten med hundehvalpen. Så fine! :) Ser uansett ut som om du har hatt en fin tur da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er litt andre forhold enn her hjemme. Hadde en kjempe fin tur. :-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg